Παρασκευή, Μαΐου 11, 2007

Η ΤΡΙΧΟΠΤΩΣΗ

Αρκετά χρόνια τώρα τα μαλλιά μου πέφτουν. Έχω λοιπόν τριχόπτωση. Στην αρχή προσπάθησα να την περιορίσω. Άλλωστε ήμουν μόνο 20 χρονών και όλη η ζωή βρισκόταν μπροστά μου. Έφτασα μέχρι το δερματολογικό του νοσοκομείου Συγγρός. Εκεί είδα γραμμένα σε ξύλινους πάγκους σημειώματα όπως «Φλενόροια . Βασίλης 16/5/71», «Γιάννης, Σύφιλη 14/1/69», που με τρομοκράτησαν, άσχετα αν και δεν είχα κανένα φόβο να κολλήσω τέτοια αρρώστια γιατί δεν είχα κάνει ποτέ έρωτα με πουτάνες και οι ελάχιστες ερωτικές μου σχέσεις ήταν υπεράνω πάσης υποψίας. Αν και δεν ξέρεις καμμιά φορά. Τόσα έχουν δει τα μάτια μας. Η θεραπεία δεν είχε κανένα αποτέλεσμα άσε που τα μαλλιά που μου απόμειναν λάδωναν και έχανα κάτι από την ελάχιστη λάμψη μου. Αργότερα στον στρατό απέφευγα όταν έβρισκα ευκαιρία να φοράω το κράνος μου ή το τζόκευ υπακούοντας στην αποδεκτή άποψη «το κράνος ρίχνει τα μαλλιά». Το γεγονός αυτό μου στοίχησε πολλές τιμωρίες. Τελείωσα το στρατό διατηρώντας ένα μέρος των μαλλιών μου, αρκεί να χρησιμοποιήσω το απολύτως αληθές επιχείρημα ότι κανείς, είτε χάριν αστεισμού είτε χάριν μνησικακίας, με φώναζε καράφλα. Δεν είχε δηλαδή επαρκείς αποδείξεις. Γιατί οι φθονεροί αντίζηλοί μου, και από αυτούς είχα αρκετούς, χρησιμοποιούσαν όλα τα μέσα για να με απαξιώσουν, ώστε να βρουν το έδαφος ελεύθερο να πετύχουν τους σκοπούς τους, που συνέπιπταν με τους δικούς μου. Όπως ξέρουμε σε αυτές τις μάχες τα χτυπήματα για να είναι πετυχημένα πρέπει να είναι κάτω από τη μέση. Στην προκειμένη περίπτωση το χτύπημα είναι πολύ πάνω από τη μέση και μάλιστα στην κορυφή του σώματος. Τις τρίχες του κεφαλιού. Γιατί όπως και να το κάνουμε η έλλειψη μαλλιών μειώνει τη λάμψη του προσώπου που είναι ο καθρέφτης της προσωπικής ευτυχίας. Το πρόσωπό μας τρέφει τη ματαιοδοξία μας. Είναι το απαραίτητο στήριγμα στην φιλοδοξία μας να αρέσουμε. Η φιλαρέσκειά μας τρέφεται από την ανάγκη να μεταφέρουμε κάτι από τον εαυτό μας που το θεωρούμε μοναδικό στον άλλο, και συγκεκριμένα στο γυναικείο φύλλο.
Επικέντρωσα λοιπόν τις προσπάθειες μου για να αρέσω στην πνευματικότητά μου, τον ψυχικό μου κόσμο, όπως τον ονομάζουν, καταφύγιο κάθε κατατρεγμένου από την φύση ανθρώπου, με θετικά αποτελέσματα. Φυσικά και αυτό τώρα στράφηκε εναντίον μου, αλλά αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Λίγες, μέχρι ελάχιστες σχέσεις , αλλά μια γνωστική βάση για να αντιμετωπίσω τις προκλήσεις της ανεπάρκειας μου.
Όλα αυτά βρίσκονταν στο πίσω μέρος του κεφαλιού μου, εκτός από μερικές απονεννοημένες προσπάθειες κατά την διάρκεια των τελευταίων χρόνων, να αλλάξω σαμπουάν που υπόσχονταν θαυματουργά αποτελέσματα παραθέτοντας στατιστικά στοιχεία, που είναι ως γνωστόν η εικόνα της αποτελεσματικότητας. Τώρα που αισίως πενηντάρησα έχω αποδεχθεί τον ευατό μου μετά από τόσες μάχες. Ο Γιάννης ο Σεφ, όπως τον ονομάζουμε, μου επανέφερε ακούσια τις παλιές σκέψεις για την κατακράτηση των λιγοστών μαλλιών μου. Ο Γιάννης λοιπόν έχει εντελώς διαφορετική όψη φαλάκρας από τη δική μου. Η δική μου ξεκινάει από την κορυφή του κεφαλιού, που εκτός από μερικές ηρωικά αντιστούμενες τρίχες στη φθορά του χρόνου και της μοίρας μου, προχωρά στο μπροστινό μέρος του κεφαλιού, αντιγράφοντας ανερυθρίαστα την διαδρομή της φαλάκρας του πατέρα μου.
Του Γιάννη λοιπόν το άτριχο μέρος του κεφαλιού του που λάμπει εξαίσια, δίχως ίχνος τρίχας, ξεκινά από μπροστά και σταματά λίγο πριν από ένα δάσος περήφανων ξανθόγκριζων τριχών που στεφανώνουν μεγαλόπρεπα την κορυφή του κεφαλιού του.
Αυτό τον βοηθά να αφήνει το αξιόμαχο αυτό το μέρος του κεφαλιού του ακούρευτο και με το μάκρος των τριχών του, με τη βοήθεια ζελέ, προσπαθεί αδέξια και ανεπιτυχώς, κατά τη γνώμη μου, να υπερασπίσει το γυμνό μέρος του κεφαλιού του. Έχω την εντύπωση ότι η τριχόπτωση και στον Γιάννη εξακουλουθεί να διαρκεί, γιατί πως εξηγείται ότι δεν φοράει το κράνος του όταν οδηγεί την μηχανή του όταν έρχεται το πρωί στη δουλειά και το κρύο στο πρόσωπο είναι διαπεραστικό. Στηριζόμενος σε αυτό προσπαθώ σε συζητήσεις που έχω μαζί του, στην προσπάθεια μου, επειδή τον εμπιστεύομαι, τον θεωρώ δηλαδή αφελή, να εκμαιεύσω τι τρόπους χρησιμοποιεί για να διατηρήσει τα έστω λιγοστά μαλλιά του, αποφεύγοντας σαν το διάβολο το λιβάνι τις προτάσεις του. Έμαθα λοιπόν ότι χρησιμοποιεί ένα είδος θεραπευτικού σαπουνιού. Η αποκάλυψη αυτή επανέφερε στη σκέψη μου τις δραστικές προσπάθειες , όπως τις θεωρούσα αφελώς, που έκανα να σταματήσω την τριχόπτωση, απομακρύνοντας βέβαια από τον προγραμματισμό μου κάθε πρόταση που θα μου έθετε, με κυρίαρχο απαγορευτικό γεγονός τη λέξη σαπούνι.
Διαβάζοντας στο έγκυρο περιοδικό «ΒΗΜΑGASINO” ότι υπάρχει μια ουσία που με την κατάλληλη θεραπευτική αγωγή σταματά την τριχόπτωση και ακόμα δημιουργεί νέες τρίχες, έσπευσα στο διαδίκτυο για περισσότερες πληροφορίες. Οι παρενέργειες του θαυματουργού χαπιού με την ουσία "φιναστερίδη" που αφορούν την στυτική λειτουργία με απομάκρυναν από αυτή τη λύση. Τι δηλαδή, να έχουμε μαλλί πουντραρισμένο όπως γινόταν παλαιότερα και να μην μου σηκώνεται; Προς τι οι προσπάθειες;
Τη λύση μου την έδωσε ο φιλεύσπλαχνος , γενναιόδωρος, δερματολόγος που επισκέφτηκα απελπισμένος. Η προσπάθεια να κάνω τον Γιάννη τον Σεφ να τρέχουν τα σάλια του βλέποντας το απαστράπτοντα μαλλιά μου μετά από έξη μήνες ή τουλάχιστον ένα χρόνο βρισκόταν σε αδιέξοδο. Ευτυχώς ο γιατρός κατάλαβε τη δυσχερή θέση που βρισκόμουν και μελετώντας με ένα μεγενθυτικό φακό τον τριχωτό της κεφαλής μου απεφάνθη ότι η σωτηρία μου βρισκόταν στη μεγαλοπρεπή λέξη “REGAINΕ”. Το περίφημο αυτό φάρμακο σε μορφή σπρέι, δίχως παρενέργειες , υποσχόταν ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Ο θρίαμβος μου δεν θα ήταν ολοκληρωτικός , σαρωτικός όπως ονειρευόμουν αλλά δεν θα έπαυε να είναι μια νίκη στην αλαζονεία , την επάρκεια των αυτεξούσιων όπως νόμιζε ο τελματωμένος Σεφ. Τι είναι η ματαιοδοξία μπροστά στην έπαρση;
Τα αποτελέσματα ήταν ικανοποιητικά μετά από τέσσερεις μήνες θεραπεία, αλλά όχι ορατά. Στους πέντε μήνες άρχισε το κεφάλι μου στην κορυφή , εκεί δηλαδή που επικεντρωνόταν η θεραπεία να έχει φαγούρα. Σταμάτησα τη θεραπεία απογοητευμένος. Είχα για μια ακόμη φορά νικηθεί. Τώρα πια δεν έχω καμμιά πιθανότητα όταν κάνω sex η γκόμενα να μου τραβάει τα μαλλιά όπως ισχυρίζεται ότι συμβαίνει στον Γιάννη τον Σεφ. Γιατί άλλη χάρη έχει να σου τραβάει τα πίσω μαλλιά η γκόμενα όταν κάνεις sex και άλλο τα μαλλιά που πέφτουν εκστασιασμένα , όπως όλο το κορμί σου συμμετέχοντας στην έξαψη, στο μέτωπο. Γιαυτό στην κατηγορία που έχω υποβιβαστεί το μοναδικό ερώτημα που μου απέμεινε είναι: Pregaine ή Κορρές;

1 σχόλιο:

Γιωργος Κεντρωτης είπε...

Αγαπητέ φίλε, καλημέρα. Αυτό που θα σου πω κολλάει "εμμέσως" σε αυτό που έγραψες περί φαλάκρας κ.λπ. Ξέρεις πόσο ακριβά είχε πληρώσει ο Ανδρέας Εμπειρίκος τον στίχο του "Τα μαλλιά της κεφαλής αποτελούν γεγονός τετελεσμένο"; Για την ακρίβεια "είχε πληρώσει τα μαλλιά της κεφαλής του"! Μέχρι νούμερο σε επιθεώρηση (μαζί τον Νίκο Εγγονόπουλο) τον είχανε κάνει κάτι άθλιοι κάλαμοι, όπου αυτός ήταν ο Μπιρμπιρίκος και ο άλλος ήταν ο Δισεγγονόπουλος! Σε χαιρετώ και πάλι.

ΥΓ. Αν πετύχεις και άλλον Κολοσσό, ρίξε σήμα!