Δευτέρα, Οκτωβρίου 06, 2008

ΜΕ ΕΜΠΑΘΕΙΑ

Τα φαινόμενα κατάπνιξης διαφορετικών ιδεών και απόψεων, στο πλαίσιο της ιδεολογικής αντιπαράθεσης, πρέπει να μεταφέρονται από τα νοσηρά παρασκήνια του συμφιλιωτισμού και των συντεχνιακών αντιλήψεων, στο προσκήνιo του δημιουργικού διαλόγου. Τότε μόνο είναι δυνατόν να αποκαλυφθεί ότι η ανελευθερία που επιχειρείται να εφαρμοστεί, εν σπέρματι, τουλάχιστον σήμερα, στον διαδικτυακό χώρο, εκτός της κρατικής παρέμβασης, έχει τους συνοιδοιπόρους της που ανθούν στους λειμώνες του σκοταδισμού και της συντήρησης. Όποια μορφή κι αν λαμβάνει η προσπάθεια επέμβασης των αυτόκλητων πληκτροφόρων ιεραρχών του σκοταδισμού, είτε με το φόβο απειλών, χυδαιολογιών, γραμματολογικών διορθώσεων(έχουμε κι αυτό αυτό το φαινόμενο της παιδαγωγικής συμμόρφωσης), αστυνομικών μεθόδων(υπάρχει ένας κνώδαλος «κομιστής», προσφάτως μετανοήσας, για να μην ξεχνάμε την επικαιρότητα, που το κρεσέντο του, στα εμετικά σχόλια που στέλνει, είναι ότι «έχουμε τα στοιχεία σου»), η απαξίωση του διαφορετικού λόγου και η συμμόρφωσις προς τας υποδείξεις , των εμπαθών δικαστών της επιμονής μας για προσωπική έκφραση, πρέπει να καταδικαστεί εν τη γεννέσει της. .
Καλές οι ποιητικές και πεζογραφικές προτάσεις, οι μουσικές προσφορές , η ανάγκη προσωπικής έκφρασης με την ταχύτητα και ελευθερία που μας προσφέρει το μέσον, αλλά η αποστασιοποίηση απέναντι στον κίνδυνο της επιβολής των μετρήσεων ως άλλοθι για την επιβράβευση της εγκυρότητας που γεννά αυταρέσκεια και υπεροψία, ξεχνώντας ή αδιαφορώντας ότι δίπλα μας ελλοχεύει ο κίνδυνος να κυριαρχήσει η μαγγανεία των αριθμών, καλλιεργεί το έδαφος για την ανάδειξη της αλαζονείας και ματαιοδοξίας στο διαδικτυακό χώρο. Οι όροι της αγοράς μεταφέρονται αυτούσιοι στο καινούργιο χώρο, έτοιμοι να επιβάλλουν τον αγοραίο ρόλο τους, το όνειρο της καταξίωσης και της επιτυχίας ελκυστικό και προβαλλόμενο από τους διαμορφωτές της κοινωνικής συμπεριφοράς, αποκτά πρωτεύουσα σημασία για την εκφραστική παρέμβαση. Μετά τα ευπώλητα έχουμε τα ευ!επισκεπτόμενα Μην ξεχνάμε ιστολογι-κους –κους χώρους που δημοσιεύουν στοιχεία κατάταξης των μπλόκερς, ιστολόγους που κομπορρημονούν για την δημοφιλία τους, προβάλλοντας πίνακες τύπου AGB, αχ ξελογιάστρα! Η εξουσιαστική σχέση που κυοφορεί η προσπάθεια αυτή, με τον γητεμένο μπλοκοκαταστηματάρχη να ελπίζει ότι θα κυριαρχήσει στον ανταγωνισμό του διαδικτύου, λειτουργεί αυταρχικά και κατασταλτικά. Ο αριθμοεπικυρωμένος μπλόκερ καλουπομένος τώρα πια από την εξουσία της κατάταξής του, προβάλλει ακόμα και νομικές λύσεις, το προπύργιο των κυρίαρχων κατασταλτικών μηχανισμών, για θέματα που δεν μπορεί να λύσει με διάλογο, αντιγράφοντας πρακτικές μεταφερμένες από την ανελευθερία της αστικής δημοκρατίας.
Η λύση λοιπόν δεν είναι ο οχαδελφισμός, αλλά η αποκάλυψη, η αντιπαράθεση, η καταδίκη του νέου φαινομένου. Αν θεωρούμε όλα αυτά υπερβολικά, δεν θα αργήσει ο καιρός που θα αυτολοκρινόμαστε. Αυτό όμως δεν είναι ο λόγος που διαλέξαμε την παρουσία μας στο διαδίκτυο. .



13 σχόλια:

Churchwarden είπε...

Kαλά τα λέτε, Άνθρωπε. Τα κνώδαλα πρέπει να τα κρεμάμε και, ενδεχομένως, να τα τρώμε.

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...

@churchwarden
Πολύ επιθετικός είστε. Χαίρομαι!
Χαιρετισμούς.

Φαίδρα Φις είπε...

Πόσο δίκιο έχετε!
Τι κάνουμε λοιπόν εδώ?

σας φιλώ
καλημέρα

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...

φαίδρα φις
Συνεχίζουμε να γράφουμε. Σ'αυτούς που ασκούν εξουσία ή σε κείνους που θέλουν να την ασκήσουν, η ελευθερία της έκφρασης ήταν πάντα ανεπιθύμητη.
Σας χαιρετώ

μαριάννα είπε...

Εξαιρετική τοποθέτηση πάνω σ' ένα θέμα πραγματικά σοβαρό, σημαντικό και επίκαιρο. Θαυμάσια ανάλυση και τεκμηριωμένη άποψη που με βρίσκει σύμφωνη εντελώς.
Εύχομαι το κείμενό σας να βρει την αποδοχή που αξίζει, σε μια πρόταση-ενημέρωση-προειδοποίηση, για το μέλλον του ελληνικού δικτυακού χώρου.
Χαίρομαι αφάνταστα που υπάρχουν χρήστες με τη σοβαρότητα και το ενδιαφέρον το δικό σας.

Μια θερμή καλησπέρα

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...

@γητεύτρια
Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Το ζητούμενο είναι να προσπαθούμε για την ελευθερία της έκφρασης. Όσοι προσπαθούν να καθοδηγήσουν την έκφραση στο δρόμο των προδιαγραμένων πλαισίων ενός ανέξοδου λαικισμού, θα πρέπει να μας βρίσκουν αντίθετους. Το πρώτο βήμα νομίζω ότι έγινε, και πρέπει όλοι όσοι πάλεψαν για την αποκάλυψη της μικρόνοιας και της εξουσιοπαθολογικής βουλημίας να αισθάνονται τουλάχιστον ικανοποιημένοι.
Σας εύχομαι μια γλυκιά καληνύχτα

Φαίδρα Φις είπε...

μου επιτρέπετε να ρωτήσω κάτι?
η απάντηση θα κατακυρώνεται με εμπάθεια?
δηλαδή θ'απαντάμε με εμπάθεια στους
λογοκριτες?

εκ των προτέρων ευχαριστώ
σας φιλώ
καλό μεσημέρι

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...

αγαπητή φαίδρα φις
Όπως γουστάρουμε θα απαντάμε. Τουλάχιστον εγώ θα απαντώ, είτε με χλευασμό είτε με χιούμορ, άλλες φορές με εμπάθεια,πάθος,αγανάκτηση, βρίζοντας, γελώντας. Το ζήτημα είναι να φτάνουμε κάθε φορά στο κέντρο με ευστοχία. Επιμένω ότι μπορούμε να κάνουμε τους λογοκριτές να μην μπορούν να σηκώνουν κεφάλι.
Το ότι κάτι μπορούμε να καταφέρουμε το στηρίζω στην δική μου εμπειρία από το "δημοκρατικό" site "Ποείν". Εκεί, πριν μερικές μέρες, έστειλα ένα σχόλιο μου, όπου έγραφα, εν ολίγοις, την θετική εντύπωση που μου έκανε ένα ποίημα του κ.Ξένου. Μετά από λίγο το σχόλιο μου σβήστηκε από τους συντάκτες του site. Είμαι λοιπόν ανεπιθύμητητος, και το θεωρώ κατάκτηση.
Σας χαιρετώ

Churchwarden είπε...

Συγχωρήστε μου, Άνθρωπε, την απορία.

Τί έχουν εναντίον σας οι διαχειριστές του Ποιείν και έσβησαν, ως ισχυρίζεσθε, το κολακευτικό-εξ όσων καταλαβαίνω-σχόλιό σας για το ποίημα του κ. Ξένου;

Νομίζω ότι οι περιπτώσεις είναι, σε αδρές γραμμές, δύο.

Είτε έχουν παρανοήσει, ασκώντας μια μεροληπτική λογοκρισία σε βάρος σας, δίχως να έχουν κάτι εναντίον σας

είτε έχουν κάτι εναντίον σας. Αν ισχύει το δεύτερο, θα με ενδιέφερε να μάθω τι-λογικά, θα πρέπει να το ξέρετε και εσείς.

Την καλησπέρα μου.

Φαίδρα Φις είπε...

καλημέρα,
σας πιστεύω και σας εννοώ απολύτως,
όμως μ'εντυπωσιάζει κι εμένα το γεγονός πώς έσβησαν επαινετικό
σχόλιό σας για τον κ.Ξένο.
Ποιητής που έχει επαινεθεί και δικαίως,πλείστες φορές από
τους σχολιαστές του Ποιείν,
συνάγεται λοιπόν αβίαστα το συμπέρασμα ότι τίθεται ζήτημα προσωπικό,
φοβάμαι ότι έτσι είναι,
εγώ δεν θα ρωτήσω,
απλώς θα σας εμπιστευτώ ότι δεν σχολιάζω στο Ποιείν-ενώ πολλές φορές το επιθυμώ-
διότι κύριος σχολιαστής του με έχει στοχεύσει ωμά, δίχως λόγο κανένα-κατά την ειλικρινή άποψή μου και δεσμεύομαι-,
στέκομαι αμήχανη-δεν το κρύβω-
μπροστά σε τέτοια ασύλληπτη εμπάθεια.
συνεπώς,αντιλαμβάνομαι επαρκέστατα τους λόγους της αποχής σας.


συγχωρήστε μου την ευθύτητα
Καλημέρα
σας φιλώ

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...

Αγαπητοί churchwarden και φαίδρα φις
Ειλικρινά δεν μπορώ να δώσω κάποια εξήγηση για το «κόψιμο». Ίσως, κάποιος από τους συνεργάτες του «Ποιείν» μπορεί να δώσει κάποια απάντηση στο ερώτημα σας.. Άλλωστε αυτοί «κατέβασαν» το σχόλιο μου, αυτούς πρέπει να ρωτήσετε. Εγώ από μεριάς μου, σας παραπέμπω σε ωρισμένες αναρτήσεις, που, ίσως, ενόχλησαν κάποιους από τους ανθρώπους του «Ποιείν».
«Κώνωψ επί κέρατος βοός» 30/6/2008
«Ο επιθεωρητής Σωτήρης Παστάκας» 26/6/2008
«Αποκαλύπτομαι άρα υπάρχω» 19/6/2008
«Ο ιστολόγος» 25/5/200/2008
«Η πτώση» 19/5/2008
«Γιατί δεν μας ρωτήσατε κ.Μαυρουδή;» 16/5/2008
Παραλλήλως δε, θέλω να σας ενημερώσω, σαν παράπονο ας το εκλάβετε, ότι ήταν τόσος ο ενθουσιασμός μου, ώστε μετά από το «συμβάν» της λογοκρισίας, έστειλα e-mail στον κ.Ξένο, για να του εκφράσω την συγκίνησή μου από την ανάγνωση των ποιημάτων του. Μέχρι τώρα δεν έχω λάβει κάποια ευχαριστήρια, ούτως ειπείν, απάντηση.

μαριάννα είπε...

Omertà:

«Νon sento, non vedo e non parlo»
«Δεν ακούω, δεν βλέπω και δεν μιλάω»

Έλεγαν τότε στη Σικελία πως όποιος το τηρεί αυτό, θα ζήσει εκατό χρόνια. Προφανώς πολλοί άνθρωποι επηρεάστηκαν από αυτό. Ναι, ακόμα και σήμερα. Συχνά αναρωτιέται κανείς αν ζουν στον πλανήτη μας.

Πολύ καλησπέρα σας! ;)

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...

@Αγαπητή γητεύτρια
Όπως καλά γνωρίζετε, το ζήτημα είναι, όχι αν ζήσεις εκατό χρόνια, αλλά πως θα ζήσεις!
Σας χαιρετώ