Τετάρτη, Οκτωβρίου 03, 2018

ΤΑ ΔΥΣΤΥΧΑ ΤΟΥ ΚΑΥΣΩΝΑ(01-146)

1
Χάσανε το μηχανάκι
τους το πήρε το κοράκι
2
Του λυγμού το παρακάλι
έσκασε σαν πορτοκάλι
3
Της Μιμής το μεγαλείο
έλουζε λεωφορείο
4
Αντηχούμε από λάθη
Στων παθών μας τη στηθάγχη
5
Προφανώς και είμαι μόνος
όμοιος πράσινος αστυνόμος
6
Του ρινόκερου το χάδι 
σέρνει ένα παραγάδι
7
Ο κόκοράς μου κάθε αυγή
κρέμεται από μια κλωστή
8
Του μυαλού μου τα εντός
Είναι ένας συμφερτός
9
Με τα απαραίτητα προσόντα
Αναπνέεις σαν το Honda
10
Αναλόγως των ιόντων
Βρίσκεσαι εντός των όντων

11
Το ζυμάρι κι αν το πλύνεις
Βρέφος στο συμβάν θα μείνεις
12
Κουτουλώντας μια εικόνα
Πάτα και καμία κόρνα
13
Της καρδιάς μου ο βυθός 
εκατάντησε λωλός
14
Σε χλιδάτο καναπέ
Με προκάλεσες «για πε, για πε!»
15
'Αχρωμο το λυκαυγές
Θα ταιριάζει στις κραυγές
16
Μπήκαν μέσα στο σαλόνι
Έντρομοι οι δυο μου κλώνοι
17
Μύρισέ μου τη γραβάτα
Για να βγούμε απόψε στράτα
18
Γέμισέ μου το ποτήρι
Κι ας το φτύνουν καλογήροι
19
Κέρασέ με λίγο "μαύρο"
Να σου κάνω εγώ το γαύρο
20
Κάνε με εσύ να πάθω
Και σε πάω και στον Άθω

21
Βλέπω εδώ μπροστά μου 
τ'αέρινα οστά μου
22
Κύλησε αυτό τον πάγο
Θα σε πάω εγώ στο μάγο
23
Άπλωσέ την την πετσέτα
Και μαζί της αν θέλεις πέτα
24
Παγωτό μου, παγωτό
Δεν μπορώ στην κιβωτό
25
Ανιχνεύω οιμωγές
Πίσω από τις υπεκφυγές
26
Φύλαξέ μου μία Pepsi
από τη δική σου τέρψη
27
Πίνω μελιχρό κρασάκι
το χλωμό κακοκαιράκι
28
Διογκώνω με τον πόνο
τον ανύπαρκτό μου κώνο
29
Χθεσινές βαριές κλωστές
έντρομες πυκνές βροχές
30
Δανεικός ο απαγγέλων
υμνητής μισών αγγέλων

31
Ο μαχαραγιάς στο Ρίο
είναι μέλος στο ωδείο
32
Το μαλλί του εστεμμένου
στο γυαλί του εσφαλμένου
33
Ο προώλης κι ο εξώλης 
εν καιρώ σεμνός καριόλης
34
Στη φωλιά του το μερμήγκι
έβγαλε καινούργια κήλη
35
Επιμένει ο κυρ Μένιος
να 'ναι πάντα ασημένιος
36
Ευγενής κατάσκοπος
περπατεί κατάκοπος
37
Ρυμουλκώντας ένα ψάρι
έφτασες μέχρι το Θάρι
38
Μου επέστρεψες τη βέρα
μιαν απρόσμενη Δευτέρα
39
Εντοπίστηκε στο χιόνι
του θανάτου το βελόνι
40
Για να γίνει ομαδικός
έγινε μαγειρευτός

41
Ντιν! Ντιν! Ντιν!
Έκανε η Φλωρεντίν
42
Το πονηρό σου το μουσάκι
έμοιαζε με παρεό του Μάκη
43
Χύθηκε όλο το Red Bull
στο γενάκι του Αμπντούλ
44
Πιάσαν έξαφνα τον Άρη
διαιρώντας το φεγγάρι
45
Έπιασα ένα κοχλία
ήταν ίδιος ο Ηλίας
46
Δεν ήτανε μόνο κουφός
ήτανε και γυπαετός
47
Μέσα σε τούτο το καμίνι
γίναμε σαν μελαμίνη
48
Έφτασα σε μια ανηφόρα
που δεν είχε κατηφόρα
49
Δεν αφήνω τον καθένα
να μου πιάνει τον αυχένα
50
Πάντα έχω δυο αιτίες
όταν γράφω μαλακίες

51
Όμορφα σφιχτά αυγά
να τα πιάσεις απ'τ' αυτιά
52
Του σπιτιού μου το παπί
δεν μπορεί να πει το πι
53
Εκτελώ διαφημήσεις
με του κάδρου τις μιμήσεις
54
Μάτια όμορφα μεγάλα
τυλιγμένα μες στο γάλα
55
Του γιατρού το πηγαινέλα
θέλει άλλη μανιβέλα
56
Μη νομίζει ο κάθε Σάκης
πως θα γίνει Μπαμπασάκης
57
Εκτελώντας μια μαρίδα
Πάει του έστριψε η βαλβίδα
58
Στο λουλούδι του μηρού
κρύφτηκε μια αλεπού
59
Έμαθα γεωγραφία
στο κορμί σου Ζωγραφία
60
Άφησέ με για να μπω
θα σου κάνω τον Ρεμπώ
61
Μέσα σε γλυκό σταφύλι 
κολυμπούσανε δυο φίλοι
62
Μην κλειστείς σε μοναστήρι
πριν διαβάσεις Καλοκύρη
63
Έχασα το ένα μου το μπούτι
χθες το βράδυ στο μπαρμπούτι
64
Για να κάνει την κουλή
εκουρεύτηκε γουλί
65
Το χρηστό της κωλομέρι
το γουστάρανε δυο γέροι
66
Του αστερία ο παλμός
ήτανε εικονικός
67
Έβλεπε μες στη ομίχλη
με το διπλανό του νύχι
68
Ανακάτευε με την κουτάλα
τα νυχτερινά του πλάνα
69
Έριχνε μια χθεσινή βροχή
μέσα στην καταπακτή
70
Δεν αποτελεί πειστήριο
το Πράσινο Ακρωτήριο
71
Το πηρούνι δεν ψηλώνει
ας διαβάζεις και Μηλιώνη
72
Εκτελώ δια βίου
τις μπουκιές του Ζαφειρίου
73
Πίνοντας χρυσόγαλο
ξεχνούσε το ρυζόγαλο
74
Πάνω σε άλαλο μυγάκι
αναβοσβήνει ένα φωτάκι
75
Όλο γκρρρρ! και γκρρρρ! και γκρρρρ!
μην μπορώ να πω το μπρρρρ!
76
Ευτυχώς δεν ξεφουσκώνει 
του σπιτιού μου το μπαλκόνι
77
Σ’ένα άγνωστο νησί
μου φωνάξαν: Αλτ! Τις ει!
78
Της Νεμέας το κουνούπι
το τρομάξαν δύο γδούποι
79
Αναστήθηκε ο θαμμένος
κι ας μην ήταν πεθαμένος
80
Η δική μου σαγιονάρα
δεν τελειώνει πάντα σε «άρα»
81
Της Περγάμου τα παιδιά
γυάλιζαν μια τουφεκιά
82
Στης Περσίας τα σαλόνια
γλίστραγαν πολλά γκαρσόνια
83
Ο ασχήμων οιωνός
έμεινε χωρίς κοινό
84
Τον Σαρακηνό γορίλα 
τον πληρώνω με τον μήνα
85
Μην προφέροντας το λάμδα
κάνεις σαν την Εσμεράλδα
86
Ο Παντέλος ο ιππότης
μασκαρεύτηκε σαν πότης
87
Απ’τό μαγικό μπλοκάκι
έκοψα ένα παϊδάκι
88
Ήχοι βουλκανιζατέρ
στο αναμμένο λαμπατέρ
89
Επινόησε χαπάκια
απ’της Pepsi τα καπάκια
90
Ο αδέσποτος δεσπότης
είναι πρόθυμος αιμοδότης
91
Ήταν τόσο πειστικός 
που μιλούσε σαν Ινδός
92
Διακρίθηκε ως μετρ
που σερβίρει μιλιμέτρ
93
Κάποια στιγμή θα βαρεθώ
να μετράω στο μετρό
94
Πώς η μηλιά έγινε μηλέα
απ΄ την παλέτα του Μαλέα
95
Τύφλα να ‘χει το παγάκι
μπρος σε τούτο το παγκάκι
96
Ο εκτελωνισμός του βίου
είναι έργο του αιδοίου
97
Τα δάχτυλα τού ενός ποδιού
ήταν κάποιου αλλουνού
98
Από του μαξιλαριού το αρνάκι
του ‘λειπε το ένα χεράκι
99
Ποιος ακούει βήματα
πάνω από τα κύματα;
100
Τι ωραία που περνούσα
με του ύπνου την πατούσα
101
Η φωνή της Αργολίδος 
είναι σπάνια ως είδος
102
Εσκεπτόμην εν τω Ρήνω
τη μορφή σου στο Τορίνο
103
Έδειχνε εκστατικός
λες και ήτανε νεκρός
104
Μου έκανε εντύπωση
που βάδιζες με είκοσι
105
Σε κάθε του πανσέληνο
ευώδιαζε πανσέληνο
106
Από την ακροστιχίδα
μου φωνάζαν: " Μη φοβάσαι, άντε πήδα!"
107
Ακούω ένα τζίτζικα
που τραγουδάει τσίφτικα
108
Ο απόμαχος στυλίστας
στραβοπάτησε εκτός λίστας
109
Ξεκινώντας κυκλικώς
εγινόταν φιλικός
110
Δεν υπάρχει χοιρομέρι
που να σε κρατάει απ'το χέρι
111
Οδηγεί μια λιμουζίνα
στο τραπέζι στην κουζίνα
112
Απ’τις αρχές του Απρίλη
άρχισε να πίνει Illy
113
Τον ονόμασαν Δευκαλίων
ελλείψει επαρκών στοιχείων
114
Ο Βαγγέλης(πρώην φυστικάς)
λανσάρισε καινούργιο ανφάς
115
Ξάπλωσε πάνω στη σπάλα
και ξαπόστασε μια στάλα
116
Ανεβαίνει πάνω στην πλάτη
και του κάνει τον πελάτη
117
Κάτω από τις ορχιδέες
ανταλάσσανε ιδέες
118
Τα 'βαλε έτσι στ' αστεία
με τη διχοστασία
119
Ευλαβής μαντατοφόρος
εξερράγη στο Άγιο Όρος
120
Ευρυγώνιες αράδες
τις θαυμάζουν οι γραφιάδες

121
Κάλεσε την Αγία Τριάδα
για να κάνουνε βαρκάδα
122
Κάτι μέσα μου ανθίζει
αλλά δεν ξέρω αν καρπίζει
123
Τότε έστρεψε την κάννη
αναιδής κατά την πλάνη
124
Δεν σου ξανακάνω like
δεν διαβάζεις τον Updike
125
Εκρεμώ εν κενώ
πού καιρός να βρω κοινό
126
¨Εφτασε χωρίς αιτία
να ξοδεύει αμνησία
127
Είσαι χαριτοδιπλωμένη
όταν είσαι διπλωμένη
128
Δεξιά στον ουρανό
είδαμε τον Ζυρανό
129
Εντολή του πανδοχέα
να δακρύσουνε παρέα
130
Οι εκδρομές μας στο σαλόνι
είναι αυτό που μας ενώνει
131
Τρυπώντας ένα κάστανο 
άρχιζε το χάχανο
132
Φύτρωσε ένα ποντικάκι
στο απέναντι παρκάκι
133
Διάβαζε το «Σεραφίνο»
και δεν είδε «Il postino”
134
Ευτυχώς δεν είναι νύχτα
για να πάρω τη σφυρίχτρα
135
Απ’ το αλληγορικό κουτί
ακούστηκε: «μπα, γιατί;»
136
Εκτενώς με τριγυρίζει
ένα απέραντο μερμήγκι
137
Εγκατέλειψε τη χώρα
με μια δίπτερη αιώρα
138
Θα ήθελα να ήμουν εγώ
όλα αυτά που εννοώ
139
Το παιζε πρωτευουσιάνος
και δεν έβγαζε το κράνος
140
Ποιες είναι αυτές οι μέλισσες
που ασύνετα αμέλησες;
141
Απ'το στενό του Μαγγελάνου
ακουγόταν Τζένη Βάνου
142
Το Θωμά! Βρε το Θωμά!
Πόσο μοιάζει του ψωμά!
143
Βρήκα δύο βρήκα τρεις
μου απομένουν άλλοι τρεις
144
Διαρκώς ατενίζει κάτι
των Κυκλώπων τ' άλλο μάτι
145
Από τα χέρια του «Κινγκ Κόνγκ»
έμαθε να πίνει γκρογκ
146
Τα παιδιά του τον Ζαχαρία
τον φωνάζουνε Ηλία*


* Εδώ τελειώνουν τα "ΔΥΣΤΥΧΑ ΤΟΥ ΚΑΥΣΩΝΑ"
Γίνεται κατανοητό ότι η δροσιά, τουλάχιστον για μένα, είναι ο οδηγός της ποιητικής νοικοκυροσύνης.

"ΤΑ ΔΥΣΤΥΧΑ ΤΟΥ ΚΑΥΣΩΝΑ" δημοσιεύτηκαν από την 21 Ιουλίου μέχρι 14 Σεπτεμβρίου 2018 στο facebook με το δημόσιο όνομά μου Σπύρος Παύλου


Ο πίνακας "Voar" είναι της  Maria Helena de Castro Neves de Almeida





Δεν υπάρχουν σχόλια: