Τρίτη, Δεκεμβρίου 08, 2009

ΕΚ ΒΑΘΕΩΝ


Αγαπημένε μου,

Εδώ που έφτασαν τα πράγματα πρέπει να σου εξομολογηθώ την αγάπη που νοιώθω για σένα. Απόφευγα να σου γράψω τόσο καιρό, γιατί η αναμφισβήτητη ικανότητα που έχεις να κρίνεις με απαράμιλλη ευρηματικότητα και πρωτοτυπία την καθημερινότητα και, να αποφαίνεσαι επί παντός επιστητού, νόμιζα ότι ήταν αρκετή για να αντιληφθείς ότι η στάση μου απέναντί σου, ήταν ένα πάθος που γεννήθηκε παρακολουθώντας τη διεισδυτική ματιά σου απέναντι στη ζωή. Η επάρκεια της γνώσης σου, η καταλυτική παρουσία σου, ο ασυμβίβαστος λόγος σου, μου δημιούργησαν την ανάγκη να βρίσκομαι διαρκώς μαζί σου, έστω από μακριά. Να παρακολουθώ κάθε λέξη σου, κάθε φράση σου, κάθε σκέψη σου, αφού δεν μπορούσα να σε πλησιάσω σωματικά. Σιγά-σιγά αυτή η ανάγκη έγινε πάθος, φοβάμαι να το ονομάσω έρωτα, η λέξη αυτή με λυγίζει. Ένα πάθος καταδικασμένο και ανομολόγητο.
Όπως αποδεικνύεται ήταν λάθος η εκτίμησή μου και αυτό πληρώνω τόσο καιρό. Δεν είναι η απόσταση που μας χωρίζει, αυτό διορθώνεται, θα βρίσκαμε τον τρόπο να βρεθούμε, αν το θέλαμε. Ούτε οι σχέσεις που έχουμε με τους συντρόφους μας είναι εμπόδιο. Δεν θα μιλήσω για το φόβο του κοινωνικού αποκλεισμού, γιατί η πνευματική σου αυτάρκεια είναι αρκετή για να σε κάνει να ξεπεράσεις αυτές τις μίζερες απαγορεύσεις. Το σφάλμα είναι αποκλειστικά δικό μου, αν μπορώ να μιλήσω για σφάλμα και όχι για αδυναμία να ξεπεράσω όλη την προηγούμενη συμβατική μου πορεία στη ζωή.
Όσο διάβαζα στις αναρτήσεις σου, τα λόγια που χρησιμοποιούσες, μαγευόμουνα, ναι, ναι, αυτή είναι η κατάλληλη λέξη. Βαπτιζόμουνα στο ποτάμι της μεγαλοσύνης σου, που πήγαζε από την αταλάντευτη ανάγκη σου να αντισταθείς σε κάθε μορφή εξουσίας, να αποκαλύψεις, αταλάντευτα, με κάθε κόστος, τους πουλημένους στην εξουσία, τους συμβιβασμένους, έμενα εκστασιασμένος από τον ανδρισμό που ξεχείλιζε απο τη λεβέντικη, αυθεντική λαική φωνή σου. Όσο σε διάβαζα τόσο το πάθος μου για σένα μεγάλωνε. Σκεφτόμουν να τα βροντήξω όλα και να έρθω να σε βρω, να σου τα πω όλα Ας μην με δεχόσουν, τουλάχιστον να σ’έβλεπα για μια στιγμή.
Θυμάσαι πως σε γνώρισα; Ίσως το έχεις ξεχάσει. Εμένα αυτά τα λόγια με έχουν σημαδέψει. Έγραψα αυτές τις φράσεις, τότε, όχι για να διαφωνήσω μαζί σου αλλά για να σου προκαλέσω την προσοχή. Βέβαια ο τρόπος που χρησιμοποίησα ήταν λάθος, αλλά το πάθος με είχε τυφλώσει. Αυτόν τον τρόπο διάλεξα, καταδίκασέ με αν θέλεις. Η απόφασή σου όποια κι αν είναι θα τη δεχθώ.
Η απόγνωσή μου μεγάλωνε όταν σκεφτόμουν ότι κάποια γυναίκα σε διεκδικεί. Δεν ξέρεις πόσο χαιρόμουν για την παλικαρίσια και αντρική στάση που κράτησες στη διένεξή σου με τη μαρούχα, που ήθελε, στην ουσία, να σε τυλίξει. Εσύ το έγραψες, θυμάσαι; Ήθελε να σε πάρει από τα χέρια τα δικά μου, συμβολικά μιλάω, ελπίζω να με καταλαβαίνεις.
Τη σύντροφό σου, γιατί δεν μπορεί να είσαι μόνος, είσαι ωραίο παιδί, και καλός γαμιάς απ’ότι λες, συγγνώμη για την έκφραση, για ένα ανεξήγητο λόγο δεν τη ζήλευα. Ίσως γιατί οι κατακτημένοι δεν δημιουργούν αποστροφή. Λιγάκι ζήλεψα όταν την κρατούσες αγκαλιά και πίνατε μπύρες αλλά ένα “XANAX” με επανέφερε στη θέση μου, «έστρωσε ο νους και κατέβηκα πάλι στον ευατό μου», λόγια ξεχασμένα από κάποιον ανώνυμο σχολιαστή.
Σκεφτόμουν ότι ένα λαικό παιδί, μορφωμένο, έντιμο, παθιασμένο με το δίκιο των κοινωνικά αποκλεισμένων, που η λαική ψυχή και λεβεντιά ήταν το ιδανικό του, δεν θα ασχολιόταν μ’ένα πρόσωπο μίζερο, ασθενικό, ψυχοπαθολογικό, συμβιβασμένο. Πόσο δίκιο είχες όταν με χαρακτήριζες ανίατη περίπτωση.
Όταν όμως με αποκάλεσες συμπαθή, το υπόλοιπο το ξεχνάω, η καρδιά μου σκίρτησε, η φλόγα του έρωτα άρχιζε ξανά να φουντώνει. Είμαι απερίγραπτος, έλεγα, πως είναι είναι δυνατόν ν’ανταποκριθεί, αφού ούτε ένα σημάδι συμπάθειας, έστω, δεν του στέλνω, αλλά, αντίθετα, όπου βρεθεί κι όπου σταθεί τον κρίνω αυστηρά. Γιατί δεν μπορώ να το αρνηθώ, όπου κι αν βρισκόσουν σε ακολουθούσα, με είχες μάλιστα ειρωνευτεί που ξημεροβραδιαζόμουνα στο ιστολόγιό σου, βλέπεις δεν ξεχνώ τίποτα, όλα τα έχω γράψει στο σκληρό δίσκο του πάθους μου. Όλα αυτά τα έκανα, χαζούλη, για να φορτίσω την ψυχή μου από το μεγαλείο που εξέπεμπες, να φωτιστεί το πρόσωπό μου από την ακτινοβολία που σκορπούσες, να βυθιστώ στα κείμενά σου για να εξαγνιστώ, να μην κοιμηθώ χωρίς το νανούρισμα από τα λόγια σου.
Τι κι αν με αποκαλούσες μαλακοκαύλη, μήπως δεν ήμουνα, αλλά για διαφορετικούς λόγους από αυτούς που νόμιζες. Μην γίνεσαι αυστηρός, τώρα, καθένας θα μπορούσε να βρεθεί στη θέση μου, οικτίρω τον ευατό μου για τη συμπεριφορά μου.
Ίσως αυτό το γράμμα να σου δώσει μια εξήγηση. Όχι, όχι, δεν θέλω μια απάντηση, συνέχισε το δρόμο σου, έχεις οριστεί για σπουδαία πράγματα, κι άσε εμένα να σβήνω τον πόθο μου με όποιους τρόπους βρίσκω πρόσφορους.
Άλλωστε τα δάκρυα που έχυσα για σένα, δεν πρόκειται να τα δεις ποτέ.
Φιλάκια παντού.

20 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

είστε απίθανος, απίστευτος, ανεπανάληπτος (κι ό,τι καλό αρχίζει από α, αυτό έχω να πω μόνο

ρ.

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...


Καλά, μην υπερβάλλετε! Ότι μπορούμε κάνουμε.
Καλό απόγευμα.

Ανώνυμος είπε...

κι εγώ ό,τι μπορώ λέω

ρ.

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...


Μεταξύ μας, μου αρέσουν αυτά που λέτε.
Να'στε καλά.

Γρηγορης Αντωνοπουλος είπε...

De profundis... καυστικότητα!

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...

@Αντωνόπουλος
Ερωτική εξομολόγηση είναι. Δεν μπορούσε να γραφτεί διαφορετικά.
Την καλησπέρα μου.

Pellegrina είπε...

Γεια σου Άνθρωπε. Εύχομαι να πήρες την απάντηση που ήθελες από τον αποδέκτη!

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...

@pellegrina
Ούτε την απάντηση που ήθελα ούτε αυτήν που δεν ήθελα πήρα.
Με "γράφει" κανονικά, αλλά επιμένω, δεν φταίει αυτός, αλλά εγώ με την αλλοπρόσαλλη στάση μου.
Δεν πειράζει, θα το καταπιώ κι αυτό, όσο κι αν με πόνεσε η αδιαφορία του.
Καλό βράδυ.

Pellegrina είπε...

Μια χαρά σε βρίσκω! μεγάλο πράγμα να ξερεις τι απάντηση θέλεις!!

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...

@pellegrina
Μια είναι η απάντηση. Ναι ή όχι.
Ευχαριστώ πάντως για τα λόγια σας. Και γω μια χαρά με βρίσκω, αλλά τι να το κάνω; Τι θα πουν οι άλλοι έχει σημασία.

Pellegrina είπε...

Αφού δεν σε εχει συναντήσει ποτέ !(έτσι λέει το ποστ!)

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...

@pellegrina
Ε, και;

μαριάννα είπε...

Μπερδευτήκαμε λιγάκι. Αυτό το γράφει ένας άντρας λεπτεπίλεπτος, σε έναν συνιστολόγο λεβέντη, καλό *αμιά και παντρεμένο που δεν έχει γνωρίσει, αλλά που η τεστοστερόνη που μοσκοβολάει το ιστολόγιό του, τον ανάβει και του καίει τα σωθικά;
Και περιμένει ν' απαντήσει; «Απαντούνε μπρέ τα παλικάρια;» :)
Απολαυστικό πάντως...

Καλημέρα!

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...

@μαριάννα
Όχι δεν περίμενα απάντηση όταν έγραφα το γράμμα. Τον έρωτά μου ήθελα να εκφράσω. Γράφω:
"Όχι, όχι, δεν θέλω μια απάντηση, συνέχισε το δρόμο σου, έχεις οριστεί για σπουδαία πράγματα..."
Καλό βράδυ όπως το σχεδιάζετε.

meril είπε...

Δεν είναι πως δεν μ' αρέσει το κείμενο
είναι που όσο να πεις οι λέξεις ή μάλλον οι λεκτικές συναναστροφές εδώ σ' αυτά τα χωρικά ύδατα ενεργούν λίγο σαν ντόμινο κι άμα τύχει κι έχεις στήσει και συ κομμάτι ε, θα σε πάρει η μπάλα σε μια γλυκερή ατάκα.
Θέλω να πω η εξομολόγησή σου αφορά την πλειονότητα ημών
και παρεπιπτόντως
εορτάζετε;
τις ευχές μου οπωσδήποτε και να περνάτε καλά
Μόνο να είστε επιεικέστερος στους τύπους που κυκλοφορούν
ποιος ξέρει κάποτε μπορεί να κρύβουν κι εμάς οι δικτυακές μάσκες

μαριάννα είπε...

Αχ είμαι αδιόρθωτη. Με τα νικς ξεχνάμε τα ονόματα.
Τις θερμότερες ευχές μου για χρόνια πολλάααα, πολλάααα και καλά! Με υγεία και ποιότητα και ότι εσείς αγαπάτε!

Πάντως νόμισα πως είναι διήγημα το κείμενό σας ή απόσπασμα μυθιστορήματος και όχι γράμμα. Δεν κατάλαβα ότι εσείς ο ίδιος, απευθύνεστε σε κάποιον και του εκφράζετε τον έρωτά σας. Και είστε εσείς ένα πρόσωπο μίζερο, ασθενικό, ψυχοπαθολογικό, συμβιβασμένο, όπως λέει ο τριχωτός; Και κυρίως μαλακοκ...ς;

Ήμαρτον κύριε! Σας είχα για στρέιτ καραμπινάτο και μάλιστα παντρεμένο. Τώρα θα μου πείτε το ένα δεν ενοχλεί το άλλο. Σωστό κι αυτό. :))))))

Να περάσετε όμορφα απόψε! Ερωτικά!

enfant raté είπε...

Αν
α. αυτό το ποστ απευθύνεται στον γνωστό-άγνωστο συνιστολόγο που επανειλημμένως κράζεις και
β. δεν είστε το ίδιο πρόσωπο που απολαμβάνει το αλληλοξεκατίνιασμα των alter ego του,
βρίσκω την εμμονή σου στο πρόσωπο απλώς θλιβερή.

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...

@meril
Ευχαριστώ για τις ευχές. Να 'στε καλά.
Κάτω οι διαδικτυακές μάσκες λοιπόν.

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...

@μαριάννα
Σας ευχαριστώ πολύ για τις ευχές.
Όσον αφορά την ανάρτηση μην τα παίρνεται όλα όσα γράφω τοις μετρητοίς. Λίγο παιγνιδάκι δεν πειράζει.
Περισσότερα δεν μπορώ να γράψω. Τα λέει όλα το κείμενο.

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΥΛΟΥ είπε...

@enfant rate
Βεβαίως δεν αναφέρομαι στο alter ego μου.
Αν λοιπόν θεωρείτε το κείμενό μου τουλάχιστον θλιβερή εμμονή για ένα πρόσωπο(γνωστό-άγνωστο), είναι το λιγότερο που μπορείτε να πείτε. Έχω γράψει χειρότερα για τον ευατό μου.
Συνεπώς δεν έχω καμμιά πρόθεση να υπερασπιστώ τον εαυτό μου.
Σας ευχαριστώ